28 жовтня відбулося друге засідання методоб’єднання вчителів початкових класів. Темою засідання було «Освітнє середовище як чинник розвитку особистості учня». Вчителі обмінялися думками та враженнями про проведену декаду. Голова методичного об’єднання Бужанська В.М. виступила з доповіддю «Розвиток комунікативної компетентності учнів початкових класів». Класовод 4-А класу Дуда Н.В. розказала про використання дидактичної гри як засобу розвитку кооперативних та комунікативних навичок на своїх уроках.
Відбулася дискусія «Як допомогти першокласникам успішно адаптуватися до школи в рамках НУШ», в ході якої виступили вчителі перших класів Кошель Н.У. та Остапук Т.П.
Лагодюк Н.М. вчитель 4-Б класу поділилася досвідом і показала майстер-клас «Я це роблю так. Щоденні 5».
Члени методоб’єднання обговорили матеріали періодичної преси.
Згідно річного плану на 2021-2022 навчальний рік з 11.10.2021р. по 20.10.2021 р. у нашій школі була проведена декада початкової школи.
Метою декади було створення в освітньому процесі атмосфери успіху, що сприятиме розвитку особистості дитини, її спостережливості, допитливості, здатності естетичного сприйняття, образного бачення; розкриття унікальних здібностей вихованців, спонукання до активної життєвої позиції; виховання почуття дружби, колективізму, взаємодопомоги, патріотизму.
Заходи декади були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному, творчому та фізичному розвитку учнів. Навчальні заняття були нетрадиційними: учні залюбки працювали в парах, групах, робили проєкти, досліджували, змагалися, інсценізували, дискутували, декламували, творили своїми руками, подорожували.
Під час декади школярі мандрували великою Країною Знань. Кожного дня працювали під певним девізом і зупинялись на різних цікавих зупинках.
Розпочали декаду зупинкою «Дружба», на якій діти вивчили багато прислів’їв, мирилок, розмальовували смайлики і дарували своїм друзям.
Цього дня цікаві заняття пройшли у діток з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах. На уроці ЯДС учениця 2-Б класу Варвара Дубень разом із своєю вчителькою Свистун І. І. здійснили уявну подорож до осіннього лісу, де головний герой гриб зустрівся з лісовими жителями і дізнався, як змінилося їхнє життя з настанням холодів. Учень 2-А класу Гришко Денис за допомогою вчителя Грицевич Г.С. та асистента вчителя Семенюк О.В. дізнався про корисну їжу і намалював страви, які любить.
Робота з природним матеріалом має велике значення для естетичного виховання дітей, прищеплення їм художнього смаку, розвитку творчих здібностей, уявлення. Учень 3-В класу Корнелюк Роман за допомогою класовода Мирошник С.А. та асистента вчителя Юхимчук І.В. на уроці ЯДС самостійно виготовив аплікацію з природних матеріалів. А в 4-В класі пройшов цікавий «солодкий» урок. Гурська Тетяна та Корецький Антон за допомогою класовода Шкутник Т.Р. та асистента вчителя Шиманської С.В. спробували на уроці ЯДС самостійно виготовити «корисні цукерки» з натуральних продуктів (без додавання цукру і без штучних барвників), скориставшись старовинними рецептами та показали весь технологічний процес для учнів класу.
У 3-В класі Мирошник С. А. разом з учнями зробили дослідницький проєкт «Чому зникають рослини?». Лагодюк Н. М. із своїми вихованцями на заході-проєкті «Як діяти у непередбачених ситуаціях?» склали правила, для того, щоб уникнути небезпечних ситуацій і зберегти своє здоров’я та життя. Хороший настрій та віру в те, що добро завжди переможе подарувала дітям вікторина «У світі казки чарівної», яку провела Кошель Н. У. Учні 2-3 класів на занятті «Клубочок математичних заморочок», під керівництвом вихователя продовженого дня Магдисюк І.А., писали графічні диктанти, розгадували кросворди, де змогли проявити свою ерудицію, логіку, кмітливість.
На перервах проводилися різні конкурси, вікторини, цікаві українські руханки. Здобувачі освіти відвідали пісенний вернісаж «Зустріч у музичній країні Мелодія», художню галерею «Осінні барви», марафон «Ритмічна перерва». Діти із задоволенням брали участь у різних заходах та проявляли свої розумові, творчі та спортивні здібності.
Декада завершилася. Вона була цікавою і захоплюючою. Набуті дітьми знання, вміння та емоції залишаться надовго.
20.10.2021 року вихователем ГПД Гаврилюк А.М. була проведена виховна творча робота «Золота осінь». Учні 1А та 1Б класів ознайомилися з ознаками осені, розкрили походження назв місяців осені. Фарбами за допомогою долоньок діти створили колаж осіннього дерева. Це дозволило розвинути уяву, проявити фантазію, створило гарні позитивні емоції.
Люди відрізняються від тварин не тільки вмінням розмовляти, спілкуватися одне з одним. Люди вміють творити — споруджувати будинки й храми, писати вірші й музику, малювати картини, пізнавати світ і винаходити нові пристрої або матеріали.
Історія людства тісно пов’язана з історією його винаходів. Деякі з цих винаходів повністю змінили життя людського суспільства — наприклад, спосіб добування та використання вогню, розвиток землеробства й скотарства. Поява колеса, воза, човна, корабля, паровоза, літака розширила можливості для подорожей і перевезення вантажів. Створення телеграфу, телефону, радіо, телебачення, мобільного зв’язку, Інтернету дало людям дивовижну можливість спілкуватися на відстані. Безліч винаходів допомагають людині в побуті. Це ложка, праска, окуляри, сірники, електрична лампочка тощо.
Звідки взялися всі ці речі, які нас оточують? Хто їх придумав? Що спонукало людей до винахідництва? Про це дізналися учні 4-А класу на уроці- захисті проєкту «Винаходи людства, що змінили світ».
Для роботи діти об’єдналися у п’ять груп:
Опрацювавши різні джерела інформації, учні підготували інформаційні повідомлення про свої об′єкти досліджень, підібрали фотоматеріали, малюнки, підготували захист-презентацію проєкту.
У віртуальній подорожі казковою країною Толерантності мандрував 18.10.2021 року 1-Б клас. Разом із класоводом Остапук Т.П. діти відвідали місто Добра, Чарівних слів і Гармонії.
Школярі розгадували кросворди, згадували ввічливі слова, погравши у гру «Дякую-вибачте». Також характеризували нетолерантну поведінку героїв з казок і мультфільмів, переглянувши їх уривки.
Учні зрозуміли, що потрібно поважати один одного, бути чуйними і доброзичливими, толерантними до інших.
Усім відомо, що мова – це великий дар природи.
Саме на уроках української мови учні 3-Б класу з допомогою класовода Лук’янюк О.О. вчаться любити рідну мову, розрізняти слова в прямому та переносному значенні, правильно застосовувати синоніми та антоніми. Дізнаються більше про наші свята і традиції. Працюють весело і згуртовано.
За часів Шерлока Холмса детективи почали у своїх розслідуваннях використовувати для визначення особи відбитки пальців. Візерунок ліній на подушечках пальців кожної людини неповторний. Саме тому відбитки пальців є точним способом визначення особи.
12 жовтня на уроці ЯДС учні 4-В класу разом із класоводом Шкутник Т.Р. спробували дослідити, чи справді відбитки пальців такі унікальні. Протягом заняття учні познайомилися з методом дослідження ліній на подушечках пальців рук – дактилоскопією.
Робота з природним матеріалом має велике значення для естетичного виховання дітей, прищеплення їм художнього смаку, розвитку творчих здібностей, уявлення. Учень 3-В класу Корнелюк Роман за допомогою класовода Мирошник С.А. та асистента вчителя Юхимчук І.В. на уроці ЯДС виготовив аплікацію з природних матеріалів, показав весь технологічний процес для учнів класу.
Ні для кого не секрет, що більшість «магазинних» цукерок містять дуже мало корисних інгредієнтів, а жирів, консервантів, ароматизаторів, різних підсилювачів смаку та інших добавок у них більш, ніж достатньо. Тому їсти багато цукерок шкідливо для організму навіть дорослої людини, а що й казати про дітей.
Що ж робити, якщо цукерок хочеться, а шкодити здоров’ю не хочеться?
Учні 4-В класу Гурська Тетяна та Корецький Антон за допомогою класовода Шкутник Т.Р. та асистента вчителя Шиманської С.В. спробували на уроці ЯДС самостійно виготовити «корисні цукерки» з натуральних продуктів (без додавання цукру і без штучних барвників), скориставшись старовинними рецептами та показали весь технологічний процес для учнів класу.
30 серпня 2021 року за круглим столом відбулося засідання вчителів початкових класів. Голова методоб’єднання Бужанська В.М. прозвітувала про проведену роботу методичного об’єднання за 2020-2021 навчальний рік.
На засіданні були опрацьовані нормативні документи МОН України щодо початку навчання 2021-2022 навчального року. Члени МО обговорили лист МОН України від 30.08.2021р. №1/9-436 «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році».
Піднімалося питання про особливості оцінювання навчальних досягнень учнів. Опрацювали наказ МОН від 13.07.2021 року №813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти».
Заступник директора Філюк К. П. ознайомила з листом Кабінету Міністрів України від 23.07.2021 року «Щодо особливостей організації навчання», вчителі обговорили інформацію щодо варіантів (сценаріїв) організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах поширення коронавірусної хвороби COVID-19 у 2021/2022 навчальному році.
Заступник директора з НР Дордюк С.С. ознайомила членів МО з новим класним журналом та дала рекомендації, щодо ведення класного журналу та класної документації, ознайомила з графіком атестації на 2021-2022 навчальний рік.
Вчителі ознайомилися і обговорили план роботи методоб’єднання на 2021-2022 навчальний рік.
25 лютого у 2-В класі (класовод Мирошник С. А.) пройшов урочистий урок з нагоди ювілейного року Лариси Петрівни Косач-Квітки на тему: «Я жива! Я буду вічно жити!» На уроці учні ознайомились із життям і творчістю Лесі Українки, збагачували словниковий запас слів, розвивали усне мовлення, читали напам’ять вірші.
Година спілкування «Знай свої права, дитино!», яка була проведена з учнями 4-В класу класоводом Котюх Р. В., спонукала їх задуматися над виконанням своїх обов̕ язків та більше дізнатися про свої права. Діти ознайомилися з документами, що захищають їх права, взяли участь у грі «Судді», в ході якої допомагали літературним героям, права яких порушувалися, створили вернісаж малюнків «Мої права».
Виховна година «Правила дорожнього руху знай – життя зберігай» відбулася 15 листопада у 4-В класі (класовод Котюх Р.В.). Учні дискутували на тему «Для чого потрібні правила дорожнього руху?», переглянули та обговорили мультфільм «Перегони машин», повторили правила дорожнього руху пішоходів, працювали в групах, вирішуючи різні ситуації, які можуть трапитися на дорогах.
14 листопада 2019 року учні 5-А класу представили до уваги глядачам 1-А,
1-Б та 1-В класів лялькову виставу «Рукавичка» за мотивами української народної казки. Опрацювавши матеріал модельної програми «Театр» за Новою українською школою, першокласники побували у справжньому театрі. Дитяча публіка пильно стежила за бородатим дідом, веселою лисицею, сердитим вовчиком, веселою жабкою. Актори під керівництвом режисера (вчителя початкових класів Н. Н. Лях) подарували гарний настрій на весь день.
Дякуємо нашим творчим особистостям!
У рамках проведення тижня толерантності у 4-В класі (класовод Котюх Р.В.) відбулася година спілкування «Толерантність починається з тебе». Учні з цікавістю переглянули короткометражний фільм з однойменною назвою і взяли активну участь у його обговоренні. Діти з задоволенням створювали квітку, записуючи на її пелюстках ознаки толерантності.
У нашій школі є традиція – навчальний рік закінчувати збором макулатури, а переможців цієї важливої справи – нагороджувати поїздкою у межах району для активного відпочинку. Переможцями цього року стали учні 4-В класу (класовод Котюх Р.В.). Зона відпочинку «Козацька гора» перетворилася для дітей місцем проведення цікавого квесту «Острів скарбів». Четвертокласники з задоволенням виконували різноманітні завдання, отримуючи на кожному острові підказки для того, щоб знайти «Острів скарбів». Учні танцювали, малювали, влучали в ціль, долали перешкоди, відповідали на питання з історії рідного краю, показували пантоміми. Нагородою за завзяття та старання був знайдений скарб.
Осінь багата не тільки врожаями, а й святами. 18 жовтня 2019 року учні перших класів вирішили також провести невелике свято «Шкільний ярмарок» в кінці вивченої навчальної теми «Ми – підприємливі». Такий захід згуртував всю шкільну родину - учнів, учителів і батьківську громадськість. Школа у цей день нагадувала вулик.
Учні 1 класів пропонували солодощі та страви української національної кухні. Торгувати допомагали батьки. Вони не тільки закликали покупців до своїх ласощів, але й купували їх на інших торгівельних точках. Дорослі та малі залюбки продавали і купували. Кожен відрізнявся своєю оригінальністю, усім хотілося привернути увагу саме до своєї продукції.
Настрій учасників та гостей дозволив відчути себе на святі доброти та щирості!
Здоров’я – це дар. Його треба шанувати, не витрачати, а примножувати. Саме тому з раннього дитинства формуються навички щодо ведення здорового способу життя. З цією метою 5 квітня у школі пройшов День Здоров’я.
У цей день учні 4-В класу (класовод Мирошник С.А.) брали активну участь в різних спортивних змаганнях, подихали свіжим повітрям, побігали і просто добре провели свій час.
Весна і мама – вічне джерело
Усього сущого, що в світі процвітає.
Від них обох іде живе тепло.
І це весну і матінку єднає.
7 березня у 1-В класі (класовод Теребуха Т.Р.) було весело і гамірно: діти зустрічали весну і дарували квіти та власноруч виготовлені листівки мамам, розповідали вірші, танцювали, співали для мам і бабусь. Їхні обличчя сяяли усмішками, а уста промовляли найтепліші, найрадісніші побажання своїм рідним. Адже всьому початок – мати. Вона – берегиня роду людського. Мама – це душа сім’ї, найрідніша, наймиліша, найдорожча людина для кожного.
Приємно було третьокласникам отримати в подарунок глобус і фрукти за гарне оформлення класу до новорічних свят. Ігор Миколайович завітав разом з Дідом Морозом і Снігуркою для вручення подарунка.
29 грудня для учнів 2-А класу батьки організували свято радості, казки, чудес. Саме в цей день до них завітав Дід Мороз, Снігурочка та казкові герої. Новорічний ранок подарував ігри, веселі розваги, хороводи. Діти грались, змагались, розказували вірші та співали пісні. Жоден з учнів не залишився без подарунків.
Який Новий рік без ялинки?! Вона з’являється в кожному домі, адже є символом цього свята. Але ж не обов’язково знищувати живі деревця! Тому учні 2-А класу провели 25 грудня виховну годину «Як зберегти ялинку?». Діти створювали проекти, малювали плакати. Навіть змайстрували незвичайні ялинки своїми руками. Були красуні з гірлянд, паперу, серветок. Особливо сподобалась всім ялинка з етикеток для чаю.
Свято Нового року – це час, коли особливо хочеться вірити в казку, здійснення найзаповітніших мрій та бажань. Кажуть, під Новий рік, що не побажаєш – все завжди збувається. Ось і учні 4-Б класу 24 грудня вирішили створити Ялинку новорічних бажань, на яку всі мали змогу записати свої найзаповітніші мрії на новорічних кульках. Адже зелена пухнаста ялинка – чи не найголовніший символ новорічно-різдвяних свят. Щоб Наші найзаповітніші бажання на Новий рік неодмінно здійснилися, потрібно правильно їх сформулювати, і, звичайно, вірити в те, що в Новорічну ніч може відбутися диво. Нехай бажання завжди здійснюються !
Зима для птахів - найважча пора року. Під час хуртовин і сильних морозів багато пернатих гине від голоду і холоду. Через сніг корм стає недоступним для маленьких пташок.
Доброю традицією для учнів нашої школи стало влаштування «пташиної їдальні» у шкільному дворі. Діти беруть під опіку птахів, допомагаючи їм пережити зиму.
Учні 1-В класу активно та відповідально взялися за рятувальну місію. Пташині їдальні вийшли різними: дерев’яні, з пластикових пляшок, картонних коробочок. Робили все разом із батьками. До роботи підходили з фантазією, щоб годівнички не лише допомагали пташкам, але й стали прикрасою шкільного двору.
Це дуже важливо для малечі, адже вони спостерігають за птахами, вивчають їх та вчаться турбуватися про пернатих.
Учні 4-В класу з класоводом Мирошник С.А. поринули у мандри «Зимових традицій і свят українського народу». Історії та традиції народних свят різдвяно-новорічного циклу, викликали в учнів прагнення продовжувати і підтримувати традиції українського народу. Адже всі наші традиції, дуже оригінальні і цікаві, від яких віє магією рідної землі, це бальзам для душі, який надає українцям сил та наснаги.
Шкільний бібліотекар Нечипорук Н.П. розповіла дітям, що книжки теж потребують «лікування». Третьокласники активно допомагали в «одужанні» книжок під час бібліотечного уроку, який відбувся 11 грудня.
25 листопада відбулось родинне свято учнів 3А класу «Завітала осінь в рідну Україну». На святі були присутні батьки, які брали активну участь у святі, дружно аплодували і підтримували своїх дітей.
23 листопада учні 2 класів провели родинне свято «В колі рідної сім’ї». Діти співали, танцювали, декламували вірші. До дійства були залучені батьки, вчителі. У їхньому виконанні прозвучали пісенні композиції. Наприкінці свята батьки почастували дітей смачним короваєм.
21 листопада 2018 року в 4-Б класі відбулися батьківські збори. Діти підготували батькам сюрприз, тому й батьків було дуже багато.
З особливою цікавістю присутні шукали на «Класному дереві» листочок, на якому їх дитина написала поради для своїх батьків.
З великим задоволенням розглядали виставку дитячих малюнків «Моя сім’я».
Говорили про проблеми у вихованні і навчанні та про шляхи їх вирішення.
А ще проводили ігри, які особливо люблять наші діти. Батьки старалися, сміялися і ще раз переконалися в тому, що зовсім нелегко бути дитиною.
З метою поліпшення роботи із запобігання дитячому дорожньо-транспортному травматизму, формуванню навичок безпечної поведінки на вулицях і дорогах, удосконалення і узагальнення знань з безпеки дорожнього руху, правил пішоходів, безпечного поводження під час руху до школи і додому в нашій школі з 12 по 16 листопада тривав Тиждень безпеки дорожнього руху, головною темою якого стала безпека учнів на дорозі.
Завдання Тижня безпеки дорожнього руху – нагадати учням про правила поведінки на дорозі.
Протягом тижня вчитель 2-Б класу Завадська О.М. проводила з дітьми бесіди «Безпека пішохода», «Безпека пасажира», «Безпека на дорозі». Діти брали активну участь в обговоренні питань з безпеки дорожнього руху, демонстрували свої знання та вчилися висловлювати власні думки з обраної теми.
Проведення Тижня показало, що учні в достатній мірі знають Правила дорожнього руху, володіють навичками поведінки на вулиці, дорозі, вміють знайти вихід з будь-якої ситуації, пов’язаної з дорожнім рухом. Тиждень поглибив знання учнів у відповідній сфері, сприяв розвитку практичних навичок, поглибленню знань Правил дорожнього руху.
16 листопада відзначається дуже незвичайне, але дуже важливе для людства свято — Міжнародний день толерантності. Це відбувається у зв'язку з тим, що 16 листопада 1995 року організація ЮНЕСКО затвердила офіційний текст «Декларації принципів толерантності». Відзначаючи це свято, учні 3-В класу взяли участь у створенні проекту «Дружні долоньки єдності». У ході проекту діти шукали способи вирішення конфліктів, склали правила дружного співіснування у класі, які базуються на принципах терпимості, доброзичливості, взаємної поваги.
16 листопада в 2-А класі була проведена вікторина «Знай і вивчай правила вуличного руху».
Учні перевіряли свої знання про види транспорту, складові дороги, пішохідні переходи. Діти змагались в групах, брали участь у рольових іграх, відгадували загадки, повторювали правила переходу доріг та перехресть. Вони добре усвідомили, що гратись біля проїжджої частини небезпечно для життя і здоров’я.
15 листопада у 3-В класі відбулася виховна година на тему: «Дорожні знаки – наші помічники». Діти повторили дорожні знаки, які повинні знати всі пішоходи. Працюючи в групах, обговорили небезпечні ситуації на дорогах та шляхи їх вирішення.
Всім відомо, що взимку життя птахів залежить від того, чи знайдуть вони корм. Тому 13 листопада учні 2-А класу провели акцію «Для когось крихта – це дрібниця, а для пташки – жить чи помирать». Діти розвішували годівнички, щедро наповнюючи їх різноманітним кормом. Учні раділи, що таким чином допоможуть птахам пережити важкі часи.
8 листопада в 2-А класі відбулась виставка «Пташина їдальня». Яких тільки годівничок на ній не було! Діти з батьками створили моделі з дашками, годівнички-будиночки, кормові столики. Не забули і про корм для пташок. Учні добре знають, що взимку багато птахів потерпає від голоду. Тому навіть найпростіша годівничка з їжею може врятувати пташине життя.
Навчальні екскурсії є необхідними складовими навчально-виховного процесу. Вони передбачають створення умов для наближення змісту навчальних предметів до реального життя, спостереження та дослідження учнями явищ природи, розширення світогляду школярів, формування в них життєво необхідних компетенцій. На уроці природознавства учні 3-В класу побували на екскурсії у парку селища. Діти спостерігали за змінами у неживій та живій природі, які відбулися з настанням осені, досліджували береги річки Прип’ять, напрям її течії. Закінчилася екскурсія веселими іграми на дитячому майданчику парку.
07.11.18р. вчитель Лук’янюк О. О. у 4 - Б класі провела урок-подорож «Пригоди на дорозі Світлофора Моргайка», на якому діти практично засвоювали правила руху пішоходів на дорозі.
Учасники подорожі розгадували загадки, малювали дорожні знаки, грали в рольові ігри,складали цікаві розповіді. Під час групової роботи закріплювали знання Правил дорожнього руху і правил безпечної поведінки на вулицях; навчалися орієнтуватися на вулицях селища; розповідали про культуру поведінки на дорозі.
З 29 жовтня по 2 листопада на базі нашої школи проводились тренінги для вчителів початкових класів закладів освіти району, які наступного навчального року навчатимуть першокласників за програмами Нової української школи.
Третьокласники дбають, щоб не тільки їм, а й квітам у класній кімнаті було комфортно. Генеральне прибирання класу відбулося 25 жовтня.
Жовтень цього року порадував нас сонячними теплими днями. Саме в один із таких днів, 19 жовтня, учні 3-В класу відвідали меморіальний комплекс «Жертвам фашизму» у селі Кортеліси. Діти, побувавши у історичному музеї, дізналися про те, як у роки Другої світової війни 23 вересня 1942 року німецькі окупаційні війська спалили це село та розстріляли 2875 його жителів.
Незабутнім доповненням поїздки була екскурсія до осіннього лісу. Золота осінь зачарувала дітей своєю красою. Сповнені враженнями та новими знаннями учні поверталися додому.
12.10 2018 року в 4-В класі класовод Мирошник С. А. провела урок мужності «Я захисник» у формі змагань між хлопчиками. Урок покликаний виховувати майбутнього захисника своєї Вітчизни, почуття патріотизму, національної гордості. По завершенні уроку всі учасники були нагородженні медалями за мужність та спритність.
12 жовтня з учнями 2-А класу було проведено виховну годину «Ми -- діти України». Учні прийшли до школи в українських вишиванках. Дівчатка прикрасили голівки квітами та віночками. На виховному заході лунали пісні, звучали вірші про козаків. Учні змагалися в конкурсах та грали ігри.
Напередодні святкування Дня працівників освіти традиційною у нашій школі є виставка осінніх композицій на тему «Україна - наш спільний дім». Щедрі дари осені, різнобарвні квіти стали, завдяки фантазії та майстерності учнів та батьків 3-В класу, оригінальними композиціями. Зайчик з різних овочів, учителька та учениця з гарбузів, букети з горіхів, калини милували око відвідувачів виставки, яка відбулася цього року 5 жовтня.